Senaste dagarna har jag tränat en hel del lydnad med Maliny och insett hur duktig hon faktiskt är på det. Hon är både duktig på det och tycker det är roligt så jag kommer nog satsa mer även på lydnand än vad jag tänkt :) Börjar drömma lite redan nu om att komma ut och tävla i det men en sak i taget.
 
Igår åkte jag bort med Maliny till skogen för att promenera på en lite annan plats än vanligt. Jag passade på att ta med mig kameran och tog lite fina bilder också(nedan). Vi hade jättekul i skogen, Maliny skuttade omkring lös men kom klockrent på inkallning och vi tränade också lite på både lydnand, freestyle och dogparkour. I slutet av promenaden mötte vi en podengo valp som vi träffat tidigare. Den rusade runt tillsammans med Maliny och busade massor och det såg så kul ut för dom är väldigt lika i siluetten och båda är svarta och båda hade samma färg på sina täcken. Sedan kom en bullterrier som Maliny gick glatt fram till direkt, säkert för den var så lik Mowgli. Det var en mycket trevlig herre som också fick vara med och busa. Till min glädje berättade hans ägare att han var helt frisk och 6 år gammal. Det är tyvärr inte så ofta man träffar en frisk vuxen bullterrier. Dom funderade på att avla på honom vilket jag tyckte lät bra då han var både frisk, fin och hade bra temperament :)
 

Kommentera

Publiceras ej